Skyll allting på oss

Igår morse när det var dags att gå till skolan såg det ut som om det varit en jordbävning eller liknande, eftersom det låg ett lager med något spånliknande material på golvet. Jag hade ingen aning om var det var, men det dammade ordentligt och man kände en obehaglig känsla i halsen..

Lektionen började med en fråga om det var någon som hade sett vilka det var som sprutat med en skumbrandsläckare under natten. Vissa uppgav att de hört dem hålla på, men de hade inte hört av sig till varken lärare eller receptionen..

Jag tänkte inte mycket på det under dagen, mer än när några tog upp ämnet och vad de sett/hört. Det var ingen av oss som erkände, och jag kan inte tänka mig att någon av oss skulle förstöra brandsäkerheten sådär. Därför kom det som en chock när Dan berättade för oss som bodde på andra våningen (där sprutandet skett) att det var vårt uppdrag att städa upp allting.

Det fanns inte mycket att göra åt saken, utan det var bara att gå upp och städa. Det dammade som F*N och fick du det i munnen var det någon syrlig smak och kändes typ frätande.. Samtliga tog därför kläder eller handdukar och gjorde fina andningsmasker (se bilden nedan).



Jag tycker att hela situationen har blivit helt fel här nere, eftersom hotellet enbart kan lägga skulden för allting på oss och vi inte försvarar oss. De innebär att de i fortsättningen kan slänga all skit som händer rakt på oss och vi måste ta det.. Så ni som ska hit nästa år, se till att sköta er i början och visa att det inte är ni som gör alla dåliga saker!

Agnvall i "dimman"
Klicka på bilden för att se den större..

Kommentarer
Postat av: eeeeelleeen

om vi ens får komma nästa år!

2009-04-22 @ 23:26:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0