El Puig de l'Ofre

Cause we're simply the best, better than all the rest!

Bilden är alltså från bergsvandringen i måndags. Dagen började med samling i hotellreceptionen klockan 9 för avresa mot bergen. Våra guider för dagen, Trine och Benke (båda norska), pratade lite allmänt om Mallorca under bussfärden.

Väl framme i bergen var det dags att börja vandra, men jag vet inte om jag kallar det bergsvandring. Första timmen präglades nämligen av grusväg, grusväg och lite mer grusväg. Som grädde på moset hade vi lite duggregn under denna delen av vandringen.

Vi stannade till på en utkiksplats för att titta ner mot Soller, vårt slutmål för dagen, och då berättade Trine att vi egentligen skulle gått upp på bergstoppen allihop, men att det skulle vara oansvarigt för henne att ta med alla upp på grund av de skor som vissa hade på sig.

Jag och Jonathan hade däremot vettiga skor på oss, och vi ställde lite frågor kring bergen när hon helt plötsligt bara sa att vi fick gå upp på berget om vi ville. Vi kände lite "vad är en bergsvandring utan en bergsbestigning?" och bestämde oss därför för att göra det. När detta spred sig i gruppen var vi helt plötsligt 14 stycken som skulle upp.

Det tog ungefär 40 minuter att ta sig till toppen, men det var helt klart värt det! Den utsikten från Mallorcas femte högsta berg är enligt mig obeskrivlig, inte ens bilderna från toppen gör sig själva rättvisa. Gruppen som var uppe passar bra in på det lilla citat jag skrev som bildtext: "Simply the best".

Vi och alla andra fick sedan vandra ner till Soller via de 2000 romerska trappstegen, något man var ganska trött på efter ett tag. Jag köpte lite apelsiner på vägen och sedan var det dags att ta bussen hem till Alcudia igen. Jag fick någon minut i "rampljuset" som guide innan Francis var sugen på att ta över..

Nu är siestan snart över, så får ta och gå tillbaka med datorn och ta mig ner till projektarbeteslektionen..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0